Przychody ze sprzedaży wygenerowane przez Rainbow Tours S.A. (nazwa handlowa Rainbow) w okresie 4 kwartałów 2015 roku wyniosły 1,117 mld złotych i są wyższe od przychodów osiągniętych w 2014 o 160,6 mln złotych, co stanowi wzrost aż o 17%.
Na wzrost przychodów miało wpływ wiele czynników, wśród nich zwiększenie przychodów ze sprzedaży z tytułu imprez turystycznych (o 18,2%), oraz wzrost liczby klientów. W 2015 roku wolumen uczestników imprez turystycznych wyniósł 300,2 tys. osób, co stanowi wzrost o 17,9, w tym z oferty Lato 2015 skorzystało ponad 240,1 tys. osób (wzrost o 16,8%), natomiast z oferty zimowo-egzotycznej 60,1 tys. osób (wzrost o 22,3%).
Zysk netto osiągnięty przez spółkę w analizowanym okresie wyniósł 34,2 mln złotych i okazał się wyższy o 2 mln złotych w stosunku do 2014 roku, co stanowi wzrost o 6%.
Trudno nie wspomnieć o tym, że w obliczu wielu niepokojących czynników zewnętrznych, takich jak, doniesienia o kolejnych zamachach terrorystycznych, czy zmiany na polskiej scenie politycznej, Grupie Kapitałowej udało się nie tylko utrzymać, ale i znacznie poprawić swoje wyniki i udziały w rynku (wzrost przychodów oraz zysku). Jest to dowód na to, że firma prowadzi stabilną działalność o bardzo solidnych podstawach, który broni się atrakcyjną, szeroką ofertą, mocną marką, przystępnymi cenami i efektywnie zorganizowaną siecią dystrybucyjną.
Rok 2015, był również rokiem wielu zmian w samej Spółce, oraz nowych strategii. Do takich można zaliczyć tworzenie własnej sieci hotelowej pod nazwą White Olive Hotels, czy rozpoczęcie procesu zmiany wizerunku i tożsamości wizualnej. Dotychczasowa marka handlowa (tożsama z nazwą spółki = Rainbow Tours) była zbyt długa i zbyt trudna. Zmiana logotypu była podyktowana skróceniem nazwy do najważniejszego członu, czyli do Rainbow. Przy okazji wprowadzono nowe formy identyfikacji wizualnej w formie dużej litery „R” oraz wprowadzono nowy adres internetowy R.pl (na chwilę obecną dotychczasowa domena www.rainbowtours.pl nadal funkcjonuje). Spółka zmieniła również szatę graficzną strony internetowej, przy czym najbardziej rewolucyjną zmianą jest nowy proces wyszukiwania ofert – oparty o zaawansowaną, ale przejrzystą technologię generowania kontentu zgodnego z zapytaniem.
Zaskakująco dobry wynik osiągnięto w IV kwartale 2015 roku, czyli w okresie, w którym z racji niskiego sezonu w branży trudno o wysokie przychody. Okazuje się jednak, że konsekwentnie budowana od kilku lat strategia specjalisty nr 1 od podróży egzotycznych przyniosła oczekiwane efekty, bowiem kwartał zakończono wzrostem przychodów o 4,2 % i poprawą wyniku netto. W IV kwartale 2015 spółka wypracowała zysk netto w wysokości 0,9 mln zł, podczas gdy w IV kwartale 2014 roku spółka poniosła stratę netto w wysokości - 2,4 mln zł. Niewątpliwym hitem okazała się Kuba. W związku z wielkim zapotrzebowaniem klientów na ten kierunek zwiększono podaż miejsc z 5 tys. do ponad 10 tys., co wiązało się z wykorzystaniem drugiego samolotu. Podobnie wielkim zainteresowaniem cieszył się Meksyk, Mauritius, Tajlandia oraz Wietnam. Oferta egzotyczna będzie cały czas rozbudowywana i w kolejnym sezonie poszerzana o nowe kierunki.