Koniec tygodnia obfitował w dwa bardzo ważne raporty opublikowane przez Rainbow Tours. Pierwszy związany jest z wynikami finansowymi osiągniętymi przez touroperatora w pierwszym kwartale 2015 roku, drugi natomiast związany jest z zupełnie nową strategią, czyli z budową własnej sieci hotelowej.
W pierwszym kwartale 2015 roku z oferty touroperatora skorzystało ponad 32,5 tys. osób, co stanowi wzrost o 27,3% w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym, w którym liczba uczestników wyniosła 25,5 tys. W tym okresie zdecydowana liczba klientów wybierała oferty egzotyczne, korzystając z wyjazdów między innymi w rejon Karaibów (Kuba, Meksyk), Azji (Wietnam, Sri Lanka, Tajlandia, Indie) oraz Afryki (RPA, Kenia, Gambia). Biorąc pod uwagę przychody osiągnięte przez touroperatora w analizowanym okresie należy podkreślić ich wzrost o 32,5% w stosunku do pierwszego kwartału 2014 roku ze 130.935 tys. złotych na 175.504 tys. Na taki wynik wpływ miało zwiększenie przychodów ze sprzedaży imprez turystycznych między innymi dzięki wzrostowi liczby klientów. Touroperator zakłada kontynuację trendu wzrostowego między innymi dzięki sprzedaży imprez z oferty Lato 2015, kontynuacji polityki zabezpieczeń walutowych, utrzymaniu stabilnej koniunktury gospodarczej w Polsce i stałej restrukturyzacji kosztowej wewnątrz spółki.
Bardzo ważnym krokiem w dalszym rozwoju Spółki jest inwestowanie w budowę własnej sieci hotelowej. Początkiem jest zawarcie 14 maja 2015 roku umowy przedwstępnej dotyczącej przejęcia spółki K.G. Athanasopoulos – I. Sklivas (Spółka Akcyjna), która jest właścicielem hotelu President w Laganas na greckiej wyspie Zakynthos. Wartość inwestycji związanej z zakupem i remontem obiektu Rainbow Tours szacuje na około 1,67 mln EUR. Po remoncie (którego zakończenie planowane jest na koniec czerwca 2015) hotel dysponować będzie 93 pokojami o standardzie 4*, przestronną restauracją, 2 barami i zapleczem rekreacyjnym w postaci 2 basenów i ogrodu. Według opracowanego konceptu hotel ma pracować w tak lubianej przez polskich turystów formule all inclusive. W dalszych planach jest rozbudowa hotelu o kompleks spa. Inwestycja ta doskonale wpisuje się w konsekwentnie realizowaną strategię budowy silnej marki turystycznej. W opinii Zarządu Spółki nadszedł czas na inwestycje w branżę hotelową – dzięki temu Spółka będzie kontrolować (choć oczywiście w niepełnym i ograniczonym zakresie) obsługę klientów od fazy organizacyjnej (przygotowanie produktu) przez moment zakupu imprezy (własna sieć sprzedaży, call center i strona www) aż po zakwaterowanie klienta w destynacji turystycznej. Rainbow Tours uzyska korzystne, wyjątkowe na rynku polskim synergie związane kontraktowaniem miejsc (wyłączność, specjalne ceny), a dzięki wiedzy o potrzebach klientów (uzyskanej w procesie sprzedaży) będzie w stanie lepiej zaspokoić ich oczekiwania w miejscu pobytu (specjalnie sformatowane atrakcje w hotelach Spółki).
W dalszych planach Spółki jest pozyskanie na przestrzeni kilku lat w drodze kupna lub długoletniej dzierżawy od kilku do kilkunastu obiektów w kluczowych destynacjach turystycznych.