Udział wpływów ze sprzedaży internetowej oraz z call center w Rainbow Tours stale rośnie. W roku 2011 osiągnął 11,4 procent w całkowitej sprzedaży touroperatora. Całkowita sprzedaż z tej działalności osiągnęła wzrost o 140 procent dając wynik 41 mln złotych.
- Tak dobre wyniki nie byłyby możliwe bez przemyślanej i dobrze zoptymalizowanej reklamie internetowej. Opiera się ona na reklamie graficznej oraz na reklamie w wyszukiwarkach- mówi Michał Jaworski, dyrektor sprzedaży elektronicznej w Rainbow Tours. Reklamy graficzne wyświetlamy na starannie wyselekcjonowanych portalach o tematyce turystycznej ale nie stronimy również od innych wartościowych serwisów.
Celem reklamy graficznej jest między innymi chęć promocji konkretnego kierunku wyjazdowego, informacje o atrakcyjnych rabatach lub np. rozpoczęciu sprzedaży danej oferty lub grupy ofert, a także zwiększenie świadomości marki wśród internautów poprzez eksponowanie logo w reklamach. Reklama w wyszukiwarkach typu Google odpowiada już na bardziej sprecyzowane potrzeby klienta. Internauta otrzymuje reklamę po wpisaniu zapytania, zatem jest to klient, którego decyzje o zakupie są bliższe realizacji od klienta, który widzi przypadkową reklamę graficzną.
-Ponieważ wyniki reklamy można bardzo dobrze i dokładnie zmierzyć, należy je na bieżąco śledzić i analizować dane. Dzięki takiej analizie udało nam się wyeliminować te portale na których osiągaliśmy słabsze wyniki-mówi Michał Jaworski. Zwracamy również uwagę na koszty a zwłaszcza redukcję kosztu przekierowania jednego internauty na naszą stronę internetową www.rainbowtours.pl ale także na koszt konwersji, czyli koszt jaki należy wydać na reklamę aby sprzedać jedną wycieczkę.
Rainbow Tours od ponad roku stosuje zaawansowany system do optymalizacji treści reklam. Dzięki temu systemowi wyświetla się reklama graficzna odpowiadająca konkretnym zainteresowaniom danego klienta. Wszystkie te zabiegi wpłynęły na wzrost sprzedaży o 140 procent w stosunku do 2009 roku. W 2009 roku było to 17 mln, w 2010 25 mln a w 2011 wartość ze sprzedaży elektronicznej osiągnęła pułap 41 mln złotych.
Dodatkowo w sierpniu 2010 roku touroperator rozpoczął działalność na Facebooku uruchamiając swój firmowy profil. Głównym celem jest chęć utrzymywania kontaktu z klientami oraz interakcja z fanami. Tutaj publikowane są ciekawostki na temat poszczególnych destynacji dzięki którym rośnie zainteresowanie konkretną ofertą. Rainbow Tours nie pozyskuje jednak fanów na masowa skalę poprzez konkursy, które wymuszają zapraszanie dużej liczby znajomych, ale stara się robić profil dla klientów faktycznie zainteresowanych podróżami.