Giełdowy touroperator zdecydował się na przejęcie 100 proc. udziałów w spółce realizującej wyjazdy wakacyjne do Egiptu, Turcji i Tunezji. Za Bee & Free zapłaci 4 mln 200 tys. zł. w gotówce. Transkacja zostanie sfinansowana z ostatniej emisji akcji.
Rainbow Tours podpisało z przejmowaną spółką umowę przedwstępną, która zostanie zrealizowana m.in. po uzyskaniu zgody prezes UOKiK.
- Kupno Bee & Free to kolejny krok w realizacji naszej strategii rozwoju, która zakłada między innymi konsolidację rynku. Z naszych szacunków wynika, że dzięki tej transakcji znacznie przekroczymy w 2011 roku pułap 500 milionów złotych sprzedaży i obsłużymy ponad 170 tysięcy klientów.
Bee & Free specjalizuje się w organizacji atrakcyjnych wyjazdów do najpopularniejszych kurortów właśnie tych państw. Spółka została założona przez specjalistów działających od kilkunastu lat w branży turystycznej. Swoją działalność rozpoczęła w listopadzie 2009 roku i już w pierwszym roku działania wypracowała przychody na poziomie 70 mln zł. Z oferty firmy w tym czasie skorzystało ponad 40 tysięcy klientów.
Bezpośrednią korzyścią dla naszych klientów będzie uzyskanie dostępu w ramach grupy do atrakcyjnych ofert wyjazdowych do Turcji, Tunezji i Egiptu. Jest to bardzo duża część rynku, na której Rainbow było obecne w bardzo niewielkim stopniu, a dzięki know how, doświadczeniu i kontraktom właścicieli BeeFree bedziemy mogli na nim zaistnieć w dużo większym stopniu – mówi Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours.
Marka Bee & Free nie zniknie z rynku bowiem Rainbow Tours chce kontynuować działalność przejętej spółki w niezmienionym kształcie.
- Marka zostanie zachowana, bo kojarzy się z dobrze przygotowanymi wyjazdami wypoczynkowymi. Dzięki połączeniu możliwości obu firm na tak konkurencyjnych rynkach jak Tunezja, Egipt czy Turcja jesteśmy w stanie zwiększyć ruch i generować większą sprzedaż oraz większe marże – argumentuje Baszczyński.
Poza wzbogaceniem oferty dla klientów, są również inne pozytywne aspekty przejęcia, na przykład obniżenie kosztów dzięki wspólnym zakupom miejsc w hotelach czy w samolotach czy też obniżenie kosztów administracyjnych.
- Widzimy tu całą masę synergii, zarówno kosztowych jak i operacyjnych i to na wielu polach począwszy od systemów informatycznych, zakupu produktu, sieci sprzedaży i wielu innych. Chcemy też zdecydowanie wesprzeć Bee & Free sprzedażowo wprowadzając produkt spółki do sieci sprzedaży całej grupy, która w chwili obecnej liczy ponad 60 salonów własnych i ABC Swiat Podróży. Produkt Bee & Free będzie też można nabyć w call center grupy - dodaje Baszczyński
Rainbow Tours zakup nowej spółki traktuje jako długoterminową inwestycję oraz jako element strategii rozwoju, która zakłada nie tylko rozwój organiczny, ale również przejęcia firm oferujących wysokiej jakości produkt.