Giełdowy touroperator wypracował w trzecim kwartale 2,6 mln netto zysku przy przychodach 231 mln zł. Zgodnie z założeniami udało się spółce utrzymać wzrost przychodów o ponad 10 procent w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Trzeci kwartał to tradycyjnie już okres największego szczytu turystycznego w sezonowości firm działających w branży turystycznej. To również przekłada się na wyniki Rainbow Tours. Jak wynika z szacunków firmy, przychody w trzecim kwartale stanowią około 50 procent przychodów całorocznych.
- Zważywszy na kryzys, duże wahania kursów walut oraz ogólnie trudną sytuację w branży, warto podkreślić, że utrzymujemy założoną na początku roku dynamikę przychodów w granicach dziesięciu procent i co ważniejsze zachowujemy rentowność – komentuje wyniki Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours.
Zakończony sezon letni cechował się dużym udziałem w sprzedaży ofert last minute. Wpływ na to miała niepewna sytuacja ekonomiczna. Powoli ten trend zanika. Na podstawie wyników sprzedaży zimowej oferty egzotycznych wyjazdów można stwierdzić, że coraz więcej osób ponownie korzysta z ofert first minute i z dużym wyprzedzeniem rezerwuje wakacje.
Rainbow Tours rozpoczął już także sprzedaż nowego sezonu letniego 2010. Od początku listopada w biurach obsługi klienta dostępne są oferty pogrupowane w dwóch katalogach: Europa i Świat.
***
Rainbow Tours S.A. działa na rynku usług turystycznych od 1990 roku i jest jednym z największych polskich touroperatorów. Od października 2007 roku spółka notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
W skład grupy kapitałowej Rainbow Tours wchodzą m.in. portal turystyczny, ponad 40 biur podróży na terenie całego kraju oraz spółka na Ukrainie.