Rainbow Tours opublikował jednostkowy raport półroczny. Zysk za okres styczeń – czerwiec 2008 wynosi 2 miliony 297 tysięcy złotych, przy przychodach 80 milionów 980 tysięcy złotych. Jest to zysk prawie dziesięciokrotnie większy w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Przychody z kolei wzrosły około czterdzieści procent.
Na takie wyniki wpływ ma sukcesywna realizacja założeń Zarządu co do kierunku rozwoju Spółki. Giełdowy touroperator powiększył znacząco sieć biur obsługi Klienta oraz poszerzył oferty turystyczne o nowe kierunki, bazy noclegowe i połączenia czarterowe. Przedsprzedaż lata 2008, z atrakcyjnymi rabatami promocyjnymi, zaowocowała wzrostem przychodów jak i zysków za pierwsze półrocze. Wyprzedano aż dziewięćdziesiąt siedem procent oferty.
- Uważam, że wyniki pozwalają bezpiecznie patrzeć w przyszłość i zadowolą naszych akcjonariuszy. Staramy się śledzić na bieżąco oczekiwania naszych Klientów, wychodzić im naprzeciw a czasem być nawet krok do przodu – mówi Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours.
Giełdowy touroperator zrealizował w 2008 roku zapowiadane cele emisyjne. Przejął w maju największą sieć biur podróży w Wielkopolsce ABC z Poznania. Wykupił również udziały w dwóch spółkach informatycznych TravelOvo i TravelTech. Zapewni to rozwój nowoczesnej, internetowej platformy sprzedaży.
Rainbow Tours wdrożyło również program CSR. W ramach Społecznie Odpowiedzialnego Biznesu podpisano w kwietniu umowę z Fundacją Mam Marzenie. Touroperator zobowiązał się do sfinansowania wyjazdów zagranicznych dla podopiecznych fundacji do 2010 roku. Do tej pory zrealizowano cztery wyjazdy.
W styczniu touroperator wprowadził system zarządzania jakością ISO 9001. Gwarantuje to poprawę standardu świadczonych usług i otrzymanie przez Klienta produktu o najwyższej jakości.
***
Rainbow Tours S.A. działa na rynku usług turystycznych od 1990 roku i jest jednym z największych polskich tour operatorów. Od października 2007 spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Grupa kapitałowa Rainbow, w której skład wchodzą m.in. portale turystyczne, ponad 40 biur podróży na terenie kraju oraz spółka na Ukrainie, planuje w 2008 osiągnąć sprzedaż brutto w wysokości 300 mln zł