Giełdowy touroperator uznaje zakończony sezon Lato 2010 za udany. Od stycznia do września z oferty firmy skorzystało prawie 100 tys. klientów, podczas gdy w całym roku 2009 roku Rainbow Tours wybrało 96 tys. klientów. W okresie trzech kwartałów spółka odnotowała ponad 12 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży. Zysk netto za trzy kwartały zamyka się kwotą 7,7 mln PLN przy przychodach 266 mln zł.
Rainbow Tours podsumowując minionych dziewięć miesięcy działalności wskazuje na kilka najważniejszych czynników wpływających na bardzo dobre wyniki.
Jednym z najważniejszych był sprzyjający kurs euro w odniesieniu do kursu przyjętego dość bezpiecznie w kalkulacjach cen ofert. Wzrost liczby klientów spółki oraz dobrze skalkulowane ceny walut przełożyły się na wyniki operacyjne spółki.
Nie mniej ważnym elementem była bardzo dobra przedsprzedaż letniej oferty w ramach akcji „first minute“.
- Udało nam się osiągnąć wysoką przedsprzedaż w okresie od listopada do marca, która pozwoliła nam zbudować solidną podstawę wyniku. Dzięki temu wyszliśmy obronną ręką ze sporego załamania rynku w momencie kryzysu kwietniowego po wybuchu wulkanu, powodziach i kryzysie w Grecji – komentuje Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours.
Spółka odnotowała blisko 20 proc. dynamikę sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem minionego roku. Największy udział w tym wzroście mają własne biura sprzedaży oraz call center. Ten kanał dystrybucji urósł o ponad 30%
Dlatego też, Rainbow Tours konsekwentnie powiększa od początku roku ogólnopolską sieć Biur Obsługi Klienta oraz punktów sprzedaży zależnej spółki ABC Świat Podróźy.