Giełdowy touroperator może zaliczyć pierwsze półrocze do bardzo udanych. Wypracował w tym czasie zysk netto w wysokości 2,3 mln zł, czyli o 283 procent więcej niż w porównywalnym okresie minionego roku.
Rainbow Tours odnotowało także dynamiczny wzrost przychodów ze sprzedaży, które wyniosły 104,5 mln zł i są wyższe o niemal 11 proc. od przychodów w roku 2009.
Największą sprzedażą mogą pochwalić się własne firmowe Biura Obsługi Klienta Rainbow Tours, w których sprzedaż wzrosła o ponad 17 proc.
Z analiz giełdowego touroperatora wynika, że w tym roku Klienci decydowali się na zakup wakacji z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, podczas gdy w 2009 roku zdecydowanie czekali na oferty z puli „last minute“.
Zdaniem zarządzających Rainbow Tours świadczy to o powrocie optymizmu konsumenckiego i wzroście zaufania do stabilizacji gospodarczej Polski.
- Pierwsze półrocze i wyniki jakie prezentujemy, świadczą o tym, że prognozując efekty na koniec roku, oceniliśmy je realnie. Utrzymanie stabilnej sytuacji walutowej oraz gospodarczo-politycznej na pewno pozytywnie wpłynie na nasze wyniki. Jesteśmy spokojni o realizację prognoz rocznych – mówi Remigiusz Talarek, wiceprezes Rainbow Tours.
O tym, że nastroje wśród Klientów touroperatora są dobre świadczą także wartości przedsprzedaży egzotycznej oferty na zimę 2010, z której sprzedano już ponad 25 proc. ofert.